Erik Brindts Hjemmeside          Til forside

Gardasøen og Union Lido 2002

I år valgte vi at splitte ferien, så vi havde en uge ved Gardasøen og resten på vores favoritplads Union Lido.
Vi havde i forvejen bestilt plads ved Gardasøen på camping Fontanelle, Moniga del Garda.

© på alle fotos

Første overnatning på turen havde vi på Camping Brillteich, Seesen. En helt tilfældig campingplads, som vi fandt mellem mine POI på navigatoren.                                                          29.06.2002 Campingpladsen var ved nærmere eftersyn ganske udmærket og med fine toiletforhold. Der var mulighed for at spise og købe rundstykker på pladsen.
Vi valgte i år at tage turen over Fern- og Reschenpass. Fotoet er taget på toppen af Fernpass.
Det var tredje gang, vi tog den rute og det på trods af, at vi efter begge tidligere gange havde lovet, at vi ikke ville køre den rute igen. Der er ingen tvivl om, at det er en oplevelse at køre den vej, men det tager altså lang tid. En af de tidligere ture kørte vi i stærk tåge, hvilket ikke gjorde det nemmere.                               30.06.2002
Samtidig ville vi aflægge Kaunertal og det toldfrie område Samnaun et besøg, så næste stop var Aktiv Camping Prutz.
En virkelig fin plads, der egner sig perfekt til længere ophold og som udgangspunkt for ture i området.
                                                                          30.06.2002
Pladsen er nem at finde, når man tager denne rute sydpå. Når man kommer fra Fernpass og til byen Prutz ad Reschen Bundesstrasse, går vejen til venstre til Prutz og vejen til højre fører via en bro over floden Inn til campingpladsen.                                   30.06.2002 Campingpladsen ligger skønt lige ned til Inn, som man kan se i baggrunden. Carina og Dorte nyder en let frokost.
Lidt tættere på Dagen efter tog vi om formiddagen til til samnaun, der ligger i 1830 m. højde. På grund af noget vejarbejde, blev vi ledt af en ret alternativ rute, som blandt andet gik gennem flere lange tunneler, der var ensporede. Man skulle selv holde øje med, om der kom modkørende.
Om eftermiddagen tog vi turen ind i Kaunertal, som fotoet her er fra.                                                                     01.07.2002
Man får et indtryk af de 29 hårnålesving der er på vejen helt op. En stausee på vejen med Carina og Dorte i forgrunden.
  Her er vi så nået til toppen i 2.750 m. højde.
Temperaturen faldt fra 27 grader i bunden af dalen til 11 grader på toppen. Med skiliften kunne man komme endnu højre op.
                                                                          01.07.2002
Vi er nu ankommet til Camping Fontanelle ved Gardasøen. Vi kom til at dreje for tidligt af, og blev ledt gennem smalle veje i byen, hvor der knapt var plads til campingvognen.
Selve vejen ned til campingpladsen er også meget smal, og på det øverste sted er den så smal, at 2 biler ikke kan passerer hinanden. Det gælder så om, at kigge ned og se om nogen er på vej op.
                                                                          02.07.2002
Vi fik en dejlig plads lige ned til søen.
Der er meget stejlt fra receptionen og ned til pladserne ved søen.
Vi havde meget svært ved at komme fra pladsen, idet der egentlig ikke er nogen vej ned til de nederste pladser. Det gik fint ved ankomst, hvor der var ledige pladser omkring os. Ved afrejsen var det temmelig problematisk at få vognen op ad de stejle skrænter.
Da det endelig lykkedes, at komme op på de asfalterede veje, var de så stejle, at Mazdaen kun med besvær kunne trække op.
                                                                           04.07.2002
Her ses vejen ned mod søen, hvor campisterne kunne læsse deres både af og på. Vi boede skråt bag disse hollændere.
                                                                            08.7.2002
Gummibåden kom igen i vandet. Carina var den eneste, der badede i søen. Selvom vandet egentlig er rent at se på, flød der en masse gult stads i overfladen.                                            04.07.2002
Naboen kom tæt på, og på grund af de ret små parceller og naboens opstilling, delte vi næsten fortelt med dem. Det var nok lige tæt nok på.                                                                       06.07.2002 Lidt tysk "hygge" hos en af naboerne.
                                                                          06.07.2002
På grund af de små parceller, parkerede vi den første dag bilen bagved vores campingvogn på samme sted, som den røde man lige kan se snuden af. Næste morgen sad der en seddel i forruden fra vagten, at bilen skulle fjernes, hvilket vi naturligvis gjorde. Hvorfor hollænderen i den røde bil kunne få lov at holde der, fandt vi aldrig ud af.                                                                  08.07.2002 En af de lokale beboere.                                          08.07.2002
Den 9.7.2002 kom vi "hjem" til Union Lido. Vi fik forteltet sat op og lynet alle siderne af, så det egentlig kun fungerer som et solsejl.
                                                                           14.07.2002
Mazdaen fik det nyindkøbte dækken over sig. Vi forlader sjældent pladsen i bil under vores ferie, så bilen står som regel og samler støv under hele opholdet.                                                14.07.2002
"Hovedgaden" med flotte blomster.                             13.07.2002 Lidt aftenstemning på hovedgaden.         13.07.2002
Der var en opsætning af Grease på pladsen denne aften. Carina og Dorte med ryggen til.                                             13.07.2002 Men forinden var der traditionen børnedisko, der i dagens anledning var flyttet fra amfie teatret til pladsen ved stranden.   13.07.2002
Mazda 6 2,0 Touring 2003.
Bürstner Ventana 2003.
I alt tilbagelagde vi dette år 3.907 km.
Brugte 437,37 l benzin = 8,93 km/l.
Som altid på Union er det ren dase ferie. Her et foto fra stranden, hvor Erik og Carina nyder det gode vejr.