Erik Brindts Hjemmeside          Til forside

Sommerferie i Frankrig 2004

I år skulle Frankrig atter besøges. Vi havde været der for en del år siden, og havde egentlig besluttet, at det aldrig skulle være feriemålet igen. Da "alle" tog til Frankrig skulle det prøves. Vi havde en dejlig ferie, men det blev samtidig den definitive afslutning på Frankrig som sommerferiemål.
For afvekslingens skyld delte vi ferien i 2 dele. Første uge skulle være afslapningsferie ved havet, og valget faldt på Camping La Serignan Plage ved byen af samme navn i det sydlige Frankrig. Vi havde bestilt plads gennem Dansk Fri Ferie. Noget vi normalt ikke gør, men vi var lidt usikre på om det var til at få en plads uden reservering i Frankrig.
Næste uge skulle være med lidt mere oplevelse, og valget faldt på den "danske" plads" La Résidence i St. Reméze. Også her havde vi i forvejen booket plads på campingpladsen.

© på alle fotos

Vi startede hjemmefra den 03.07.04 og første overnatning blev på Camping Alfsee i Rieste. Fundet på mine camping POI på GPS´en. En fin stor plads ved søen, hvor man kunne få en billig overnatningsplads. Vi gav 10,30 EUR. for 3 personer og strøm.
Næste overnatning havde vi i Frankrig på Camping "Porte Des Vosges" i Bulgnéville. Igen fundet via mine Camping POI på GPS´en. En typisk overnatningsplads, hvor der var fuldt hus om aftenen og alle væk næste morgen. Iøvrigt udelukkende hollændere. 18,60 EUR.
Vi havde valgt 3 overnatninger, så vi fandt Camping la Sousta i Remoulins. En lidt trist og dyr plads. Vi betalte 28,50 EUR Pladsen ligger fint lige ned til floden, men alt ligger i totalt skygge på grund af mange træer.
Vi ankom til Serignan Plage den 06.07. om formiddagen. Pladsen var svær at finde, og den skuffede lidt med gamle nedslidte servicebygninger. Mindst 90% af pladsen var mobilhomes. Man satsede åbenbart ikke på os med eget grej. Vi drev den af i en uges tid. Stranden er meget fin, men det stormede næsten konstant ved vandet. Der hører en fin pool til pladsen. Der er udmærkede forretninger og spisemuligheder.
Vi havde 8 overnatninger, og gav ca. 320 kr. pr. overnatning.
På et stor areal op til campingpladsen, havde ca. 100 sigøjnervogne slået sig ned til et kæmpearrangement, med sang og musik dagen lang. Selvom vi lå meget tæt på, var det dog ikke generende.
Billedet er taget inde fra campingpladsen.
Benene oppe, en god bog, varme og solskin, så kan det ikke blive bedre. Vi forlod pladsen den 14.07. for at køre lidt nordpå til Camping La Residence.
Hvortil vi ankom lidt over middag. Vi fik en fin parcel langs pladsens "hovedvej", men da der var meget tørt, støvede det enormt meget ind i forteltet, når biler kørte for hurtigt forbi, eller når det blæste. Der var selvfølgelig også tid til lidt afslapning i de 8 dage vi boede på campingpladsen. Prisen var 25 EUR pr. dag.
Der er lavendelmarker overalt. Flot ser det ud. De næste fotos er alle taget tilfældige steder langs Ardeche floden.
Flotte landskaber overalt, når man kører langs kløften og floden. Kløften hedder "Gorges de l'Ardeché og er omkring 40 km. lang.
Kanosejlads på floden var en yndet beskæftigelse. Overalt kom de sejlende.
og selvfølgelig også til "Pont d´Arc". Den kendte 45 m. høje og 60 m. brede naturskabte klippebro over Ardéche floden
Der blev badet i floden. og fisket. Carina og Erik agerer frontfigurer.
Her lidt fotos af byggestilen i en af de byer vi passerede.
Den 22.07. startede hjemturen tidligt om morgenen. Første overnatning på Camping "Am Liblarer See" i Erftstadt. Det kostede 19 EUR.
Hjemme i Gistrup den 23.07 kl. 22.10. Mazda 6 2,0 Touring 2003.
Bürstner Ventana 2003.
I alt tilbagelagde vi dette år 4.420 km.
Brugte 531,15 l benzin = 8,32 km/l.